четвер, 22 червня 2017 р.

Урок української мови 5 клас
Звертання непоширені й поширені. Роль звертань у реченні. Розділові знаки при звертанні.

Мета:      поглибити знання учнів про звертання, формувати уміння й навички конструювати речення зі звертаннями, правильно інтонувати та ставити розділові знаки в реченнях зі звертаннями; визначати роль звертань у реченні;     розвивати  індивідуальні здібності учнів, творчість, навички самостійної роботи, співпраці в групах; зв΄язне мислення, самоосвітню компетентність, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати ввічливість, повагу до України,  членів своєї родини.
Внутрішньопредметні звязки:
·        Правопис: розділові знаки при звертанні
·        Культура мовлення: правильне інтонування речень зі звертаннями.
Соціокультурна лінія: звичаї української родини.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
Методи: технології особистісно зорієнтованого навчання, інтерактивні (робота в парах, малих групах, «Незакінчене речення»)


Цілі:                учні знають:     основні    відомості    про    звертання,   правила   постановки  розділових   знаків    при звертанні;
учні вміють:  визначати звертання в тексті; виразно читати     речення із звертаннями та вводити їх в речення;
                        виділяти розділовими знаками; аргументовано доводити свою думку, співпрацювати в групі, оцінювати знання;
учні цінують: Україну, маму,  членів усієї  родини.

Обладнання: підручник, інформаційний пакет, таблиці, ілюстрації, картки оцінювання, рефлексії, технічні засоби (ноутбук, мультимедійний проектор).

                                                    Хід уроку

І. Мотиваційний етап
1. З΄ясування емоційної готовності до уроку («Побажай мені успіху»).
Вступне слово учителя (слайд №1)
Доброго дня, дорогі діти! Рада вас вітати на уроці. Найнеобхіднішою умовою успішного проведення уроку є ваша емоційна готовність до нього. Побажайте успіху один одному. Хто бажає висловитися вголос?
2. Мотивація (постановка проблемного питання уроку)
       а) Перевірка домашнього завдання - листів, написаних мамі, татові, брату, бабусі тощо. Всі ви в своїх листах проявили творчість, любов і шану до своєї мами, рідних.
         - До кого ви зверталися в своїх листах?
- Прочитайте, якими словами ви звернулися  до рідної матусі, батька.
           - Чи змогли б ми обійтися в нашому повсякденному житті без таких мовленнєвих звернень?  (Проблемне питання уроку, запис його на дошці). На це запитання ви дасте більш грунтовну відповідь у кінці уроку.
  - Отже, діти, чи здогадались ви, яка тема  сьогоднішнього уроку? (діти відповідають). Так, правильно «Поширені й непоширені звертання. Роль звертань у реченні. Розділові знаки при звертанні». Запишіть дату, тему (відкриваю дошку)
- Весь лексичний матеріал, з яким ми будемо працювати сьогодні на уроці, пов΄язаний з рідною домівкою, батьками, їхніми мудрими настановами. Цій темі присвячений епіграф уроку.
Епіграф:
Буду українка, як і ти, матусю,
І за ту науку я тобі вклонюся!
К. Перелісна (запис на дошці)
ІІ. Цілевизначення , з’ясування учнівських очікувань
Учитель:   отже, у нас сьогодні знайомство з новою темою,  як і перед кожною новою зустріччю з цікавим теоретичним і практичним матеріалом, ми чогось очікуємо. Спробуймо сформулювати нинішні очікування. Отже, перед опрацюванням даної теми я очікую…
(діти озвучують свої очікувння, картка №1):
-         цікавої  і змістовної роботи;
-         розуміння прекрасного у слові;
-         розвитку власних здібностей;
-         щирого обміну думок тощо.
Учитель:     дякую, діти, а щоб наші очікування здійснилися, нам потрібно визначити власні цілі (картка №2). Візьміть картки і підкресліть ті цілі, які ви вважаєте потрібними.
Я знатиму:
-         основні    відомості    про    звертання,   правила   постановки  розділових   знаків    при звертанні;
Я вмітиму:
-         визначати звертання в тексті; виразно читати     речення із звертаннями та вводити їх в речення;
-         виділяти розділовими знаками; аргументовано доводити свою думку, співпрацювати в групі, оцінювати знання;
Я цінуватиму:
-         мову українську, матусю,  членів усієї  родини.
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу
Учитель:  Дякую, мої любі, сподіваюся, що визначення власних цілей допоможе вам розкрити свої творчі здібності, і всі ваші очікування здійсняться. Тож, до роботи!
1. Виконаємо  завдання, подивіться на слайд №2
Мамо, мамочко, матусю,
Я до неї пригорнуся.
Вона добра і привітна,
Ніби сонце в небі, світла.
В. Лу
цик
Хто нас ніжить і голубить,
Пестить, гладить ніжно й любо,
Пригортає до серденька?
Ти,
моя найкраща ненько!
Л. Голота.
Учитель:
    -  Діти, яка тема об΄єднує всі ці речення? Про кого мова? До кого звертаємось? Назвіть ті слова, що є у ролі звертань.
    - Якого частиною мови виражено звертання?
- У якому відмінку стоять ці іменники?
- Із скількох слів може складатися звертання: з одного чи з декількох?
- Спрбуйте самостійно зробити визначення звертання.
     - Звірте ваші висновки з підручником (стор. 98, робота з підручником).
- Подивіться на слайд №3, він нам буде потрібен для виконання наступного завдання.
2. Письмове виконання вправи №171 (1, 2 речення)
3. Наступним етапом нашої роботи буде гра « Вибери пару». На картці №4 стрілочками установіть відповідність і утворіть поширені звертання
4. Опрацювання  матеріалу про розділові знаки при звертанні
( слайд №4).
5. Усне виконання вправи №172 (1, 2, 5 речення).
6. Письмове виконаня вправи №173(1, 2 речення).
7. За допомогою слайду  і набутих  знань виконайте завдання в малих групах (вправа №173, I група – 3 речення, II група – 4 речення).
8. На закріплення цього етапу роботи виконаємо в групах вправу: складання речень із звертаннями (картка № 3).
9. На закріплення вивченого матеріалу прослухайте уважно вірш у виконанні Ніколенко Світлани «Моя рідна мово» і знайдіть у ньому звертання.
 IV. Рефлексія. Оцінювання
        Незабаром наш урок закінчиться. Чи досягли ви мети, яку ставили на початку уроку? Чи можемо ми з вами дати відповідь на поставлене на початку уроку запитання? Закінчіть одне з речень: «Після сьогоднішнього уроку
      Я знаю …
      Я вмію …
      Я ціную …»
 Сподіваюсь, що наш урок має і добрі результати. Виставте бали у картках оцінювання.  
                 
  Домашнє завдання (слайд №5)
  Обов’язково параграф 15 вивчити.
  На вибір:
1.    Творче завдання. Написати твір – мініатюру, використовуючи звертання на тему « Шануй мову свою рідну!».
2.    Вправа 177.
3.    Вправа 175.

 Дорогі мої діти! Я також звертаюсь до вас: будьте добрими, уважними синами і доньками. Проявляйте любов і вдячність до тих, хто вам дав життя і  зігріває своєю турботою. Пам’ятайте: батькам дороге добре слово дітей, шанування їхньої батьківської турботи. Передайте їм свої листи, хай вони будуть від цього щасливішими і раді за вас! (Слайд №6). Дякую всім за співпрацю!



Немає коментарів:

Дописати коментар